De Gouden Giraffe Event Awards manifesteert zich als impact award. Het draait allemaal om de effectiviteit. Maar let op, natuurlijk spelen creativiteit, innovatie, duurzaamheid en originaliteit een grote rol in de jurering. Maar onderaan de streep telt boven alles één ding: welke meerwaarde had het event voor het opdrachtgevende merk, bedrijf of organisatie? Je kunt inschrijven in 7 jury-categorieën en er zijn ook nog eens 4 special awards:
Categorie Beursdeelnames
Een beursdeelname is een stand of andere deelname van een bedrijf/merk/organisatie aan een bestaande beurstitel.
Categorie Brand Events
Evenementen om het merk te laden, te positioneren en/of te versterken middels een merkbeleving
Categorie Congressen & Kennisevents
Evenementen waarbij kennisoverdracht centraal staat en het effect/impact dan ook zit in het aantoonbaar vergroten van kennis.
Categorie Interne Events & Teambuilding
Evenementen met een interne doelgroep gericht op cultuur- en gedragsverandering, teambuilding of perceptieverandering jegens de werkgever en/of het teamgevoel.
Categorie Relatie Events & Community Events
Evenementen die een relatie versterken, die van prospects relaties maken, of waar de community rondom het merk/bedrijf wordt uitgebreid.
Categorie PR & Mediawaarde
Evenementen die als doelstelling mediawaarde hebben, denk hierbij aan activaties, productlanceringen, openingen, etc
Categorie Merkactivatie op een festival (Extraperience*)
Activaties / mini events binnen het concept van een festival of publieksevenement, waarbij een merk/bedrijf/organisatie een creatieve, innovatieve en/of effectieve activatie neerzette. Wat deed de merkactivatie voor het merk én * voor de extra beleving van de bezoekers.
Categorie Beursdeelnames
Een beursdeelname is een stand of andere deelname van een bedrijf/merk/organisatie aan een bestaande beurstitel.
Categorie Brand Events
Evenementen om het merk te laden, te positioneren en/of te versterken middels een merkbeleving
Categorie Congressen & Kennisevents
Evenementen waarbij kennisoverdracht centraal staat en het effect/impact dan ook zit in het aantoonbaar vergroten van kennis.
Categorie Interne Events & Teambuilding
Evenementen met een interne doelgroep gericht op cultuur- en gedragsverandering, teambuilding of perceptieverandering jegens de werkgever en/of het teamgevoel.
Categorie Relatie Events & Community Events
Evenementen die een relatie versterken, die van prospects relaties maken, of waar de community rondom het merk/bedrijf wordt uitgebreid.
Categorie PR & Mediawaarde
Evenementen die als doelstelling mediawaarde hebben, denk hierbij aan activaties, productlanceringen, openingen, etc
Categorie Merkactivatie op een festival (Extraperience*)
Activaties / mini events binnen het concept van een festival of publieksevenement, waarbij een merk/bedrijf/organisatie een creatieve, innovatieve en/of effectieve activatie neerzette. Wat deed de merkactivatie voor het merk én * voor de extra beleving van de bezoekers.
Prijzen van de buitencategorie
Gouden Giraffe Next Generation Award
De jeugd heeft de toekomst. Met welke frisse blik kijken studenten naar live communicatie en experience marketing? Wat kunnen de huidige professionals leren van de beloften van de toekomst? Een jury met studenten van vijf gespecialiseerde eventopleidingen nemen alles cases onder de loep en kiezen een winnaar.
De jeugd heeft de toekomst. Met welke frisse blik kijken studenten naar live communicatie en experience marketing? Wat kunnen de huidige professionals leren van de beloften van de toekomst? Een jury met studenten van vijf gespecialiseerde eventopleidingen nemen alles cases onder de loep en kiezen een winnaar.
Gouden Giraffe Publieksprijs
Bij de Gouden Giraffe-verkiezing heeft het publiek ook een stem. Welke case springt eruit voor het publiek? En lukt het de opdrachtgever / het bureau de community rondom jouw event te mobiliseren om mee te stemmen?
Bij de Gouden Giraffe-verkiezing heeft het publiek ook een stem. Welke case springt eruit voor het publiek? En lukt het de opdrachtgever / het bureau de community rondom jouw event te mobiliseren om mee te stemmen?
De Glazen Giraffe
De voormalige Groene Giraffe kijkt verder dan alleen ‘groen’ en beloont het merk, het bedrijf of de organisatie die op 1 of meerdere Sustainable Development Goals (SDG's) uitzonderlijk hoog scoort met zijn of haar event. Deze Glazen Giraffe award wordt uitgereikt aan het event dat zich in het totale concept of op basis van een uitzonderlijke keuze/onderdeel onderscheidt op het gebied van 'duurzaamheid'
De voormalige Groene Giraffe kijkt verder dan alleen ‘groen’ en beloont het merk, het bedrijf of de organisatie die op 1 of meerdere Sustainable Development Goals (SDG's) uitzonderlijk hoog scoort met zijn of haar event. Deze Glazen Giraffe award wordt uitgereikt aan het event dat zich in het totale concept of op basis van een uitzonderlijke keuze/onderdeel onderscheidt op het gebied van 'duurzaamheid'
Gouden Giraffe out of the Box
Nederland is toonaangevend in de wereld als het gaat om live communicatie en experience marketing. Om ook in de toekomst in de top te kunnen blijven meedraaien is innovatie, uitzonderlijke creativiteit en/of out of the box denken van groot belang. Wie durfde van het gebaande pad te gaan en vond een briljante creatieve of innovatieve oplossing? Wie wint de Gouden Giraffe out of the Box Award?
Nederland is toonaangevend in de wereld als het gaat om live communicatie en experience marketing. Om ook in de toekomst in de top te kunnen blijven meedraaien is innovatie, uitzonderlijke creativiteit en/of out of the box denken van groot belang. Wie durfde van het gebaande pad te gaan en vond een briljante creatieve of innovatieve oplossing? Wie wint de Gouden Giraffe out of the Box Award?