Beurzen:
Evenementen die op de meest impactvolle/effectieve manier aanbieders en afnemers van een bepaald product/dienst, of binnen een bepaalde branche,
met elkaar in contact brengen.
Evenementen die op de meest impactvolle/effectieve manier aanbieders en afnemers van een bepaald product/dienst, of binnen een bepaalde branche,
met elkaar in contact brengen.
LET OP:
- Deelname aan de Gouden Giraffe Event Awards is uitsluitend mogelijk door het doen van een voorinschrijving. Vervolgens ontvangt u van de organisatie uw inlogcodes voor uw online inschrijfformulier. Onderstaande vragen zijn dus alleen om u een beeld te geven van wat er zoal in het inschrijfformulier wordt gevraagd.
- Dit is slechts een voorbeeld formulier voor één van de categorieën. De vragen komen in grote lijnen overeen maar verschillen per categorie, en zijn toegespitst op het soort evenement (zie categorie omschrijving). Advies vanuit de organisatie: kies de categorie op basis van de hoofdoelstelling van het evenement en daar waar het meeste effect is behaald.
- Per invulveld is er in het online inschrijfformulier ruimte voor maximaal 1000 karakters (ongeveer 150 woorden), tenzij anders aangegeven.
- Een groot aantal vragen dient te worden beantwoord door de opdrachtgever, eventueel in samenspraak met de organisator.
ALGEMEEN
1. Naam van de beurs, datum van/tot, locatie, plaats en het aantal bezoekers + aantal standhouders
2. Financieel overzicht met minimaal totaalbudget (inclusief barters & sponsoring) en vierkante meter prijs.
3. Geef een korte omschrijving van de branche waar de beurs zich op richt?
4. Wat was de aanleiding voor het organiseren van de beurs?
5. Wat was de hoofddoelstelling van de beurs en wat waren eventuele subdoelstellingen?
6. Op welke doelgroep(en) richtte het evenement zich?
7. Welke toeleveranciers waren van essentieel belang voor het succes van het evenement?
CREATIVITEIT EN CONCEPT
8. Beschrijf het beursconcept, alle onderdelen daarvan en hoe dit aansloot bij de doelstelling en de doelgroep.
9. Hoe heeft u uw beursconcept vertaald naar een experience?
10. Wat was er in uw ogen onderscheidend aan het concept (ten opzichte van concurrerende beurstitels)? (denk hierbij aan creativiteit, effectiviteit en andere zaken die het congres uniek maakten)
11. Zijn er innovaties ingezet en zo ja: welke, waarom en wat was het effect met het oog op de doelstelling?
12. Beschrijf kort en krachtig hoe u de volgende onderdelen invulling heeft gegeven:
- Kennis opdoen (sprekersprogramma, workshops, etc)
- Netwerken
- Kwaliteit en diversiteit aanbod
STRATEGISCH EN MEDIAGEBRUIK
13. Welke vormen van media werden in het voortraject, natraject en tijdens de beurs ingezet? En hoe droegen deze bij aan een grotere impact/effect/meerwaarde?
14. Waarom heeft u dit digitale tijdperk gekozen voor een live beursconcept?
15. In hoeverre was dit beursconcept onderdeel van een groter communicatietraject?
(voor- en natraject, maar ook hoe dit past binnen de communicatiestrategie van de organisator)
16. Welke strategische rol neemt de beurs in binnen de branche/industrie van de doelgroep?
17. Wat is het strategische toekomstplan van uw beurstitel? En hoe heeft de editie van dit jaar daar aan bijgedragen?
18. Op welke wijze heeft u data voortkomend uit de beurs gebruikt (gaat u gebruiken) voor een volgende editie?
EFFECT / IMPACT
19. Hoe heeft u het beursbezoek voor uw verschillende doelgroepen en de beursdeelname voor uw standhouders zo effectief mogelijk gemaakt (customer journey, op maat content/aanbod, effectief concept etc)?
20. Hoe heeft uw beursconcept bijgedragen aan het optimale effect/resultaat voor uw standhouders. (Beschrijf de onderscheidende elementen in het concept waardoor de impact en het effect groot waren)
21. Wat laten de enquêtes van bezoekers en standhouders zien?
22. Wat was het resultaat/de impact/het effect?
Naast het beantwoorden van alle vragen, is de inschrijving pas compleet met het aanleveren van onderstaande documenten:
https://www.dropbox.com/request/6Y28vcYshDz6T4fQbRQL
- Deelname aan de Gouden Giraffe Event Awards is uitsluitend mogelijk door het doen van een voorinschrijving. Vervolgens ontvangt u van de organisatie uw inlogcodes voor uw online inschrijfformulier. Onderstaande vragen zijn dus alleen om u een beeld te geven van wat er zoal in het inschrijfformulier wordt gevraagd.
- Dit is slechts een voorbeeld formulier voor één van de categorieën. De vragen komen in grote lijnen overeen maar verschillen per categorie, en zijn toegespitst op het soort evenement (zie categorie omschrijving). Advies vanuit de organisatie: kies de categorie op basis van de hoofdoelstelling van het evenement en daar waar het meeste effect is behaald.
- Per invulveld is er in het online inschrijfformulier ruimte voor maximaal 1000 karakters (ongeveer 150 woorden), tenzij anders aangegeven.
- Een groot aantal vragen dient te worden beantwoord door de opdrachtgever, eventueel in samenspraak met de organisator.
ALGEMEEN
1. Naam van de beurs, datum van/tot, locatie, plaats en het aantal bezoekers + aantal standhouders
2. Financieel overzicht met minimaal totaalbudget (inclusief barters & sponsoring) en vierkante meter prijs.
3. Geef een korte omschrijving van de branche waar de beurs zich op richt?
4. Wat was de aanleiding voor het organiseren van de beurs?
5. Wat was de hoofddoelstelling van de beurs en wat waren eventuele subdoelstellingen?
6. Op welke doelgroep(en) richtte het evenement zich?
7. Welke toeleveranciers waren van essentieel belang voor het succes van het evenement?
CREATIVITEIT EN CONCEPT
8. Beschrijf het beursconcept, alle onderdelen daarvan en hoe dit aansloot bij de doelstelling en de doelgroep.
9. Hoe heeft u uw beursconcept vertaald naar een experience?
10. Wat was er in uw ogen onderscheidend aan het concept (ten opzichte van concurrerende beurstitels)? (denk hierbij aan creativiteit, effectiviteit en andere zaken die het congres uniek maakten)
11. Zijn er innovaties ingezet en zo ja: welke, waarom en wat was het effect met het oog op de doelstelling?
12. Beschrijf kort en krachtig hoe u de volgende onderdelen invulling heeft gegeven:
- Kennis opdoen (sprekersprogramma, workshops, etc)
- Netwerken
- Kwaliteit en diversiteit aanbod
STRATEGISCH EN MEDIAGEBRUIK
13. Welke vormen van media werden in het voortraject, natraject en tijdens de beurs ingezet? En hoe droegen deze bij aan een grotere impact/effect/meerwaarde?
14. Waarom heeft u dit digitale tijdperk gekozen voor een live beursconcept?
15. In hoeverre was dit beursconcept onderdeel van een groter communicatietraject?
(voor- en natraject, maar ook hoe dit past binnen de communicatiestrategie van de organisator)
16. Welke strategische rol neemt de beurs in binnen de branche/industrie van de doelgroep?
17. Wat is het strategische toekomstplan van uw beurstitel? En hoe heeft de editie van dit jaar daar aan bijgedragen?
18. Op welke wijze heeft u data voortkomend uit de beurs gebruikt (gaat u gebruiken) voor een volgende editie?
EFFECT / IMPACT
19. Hoe heeft u het beursbezoek voor uw verschillende doelgroepen en de beursdeelname voor uw standhouders zo effectief mogelijk gemaakt (customer journey, op maat content/aanbod, effectief concept etc)?
20. Hoe heeft uw beursconcept bijgedragen aan het optimale effect/resultaat voor uw standhouders. (Beschrijf de onderscheidende elementen in het concept waardoor de impact en het effect groot waren)
21. Wat laten de enquêtes van bezoekers en standhouders zien?
22. Wat was het resultaat/de impact/het effect?
Naast het beantwoorden van alle vragen, is de inschrijving pas compleet met het aanleveren van onderstaande documenten:
- Briefing van de opdrachtgever
- URL WeTransfer met maximaal 10 foto’s van het evenement
- URL van de video op Youtube/Vimeo (maximaal 3 minuten)
- MP4 van dezelfde video
https://www.dropbox.com/request/6Y28vcYshDz6T4fQbRQL