Brand events:
Evenementen om het merk te laden, te positioneren en/of te versterking middels een merkbeleving
Evenementen om het merk te laden, te positioneren en/of te versterking middels een merkbeleving
LET OP:
- Dit is slechts een voorbeeld formulier voor één van de categorieën. De vragen komen in grote lijnen overeen maar verschillen per categorie, en zijn toegespitst op het soort evenement (zie categorie omschrijving). Advies vanuit de organisatie: kies de categorie op basis van de hoofdoelstelling van het evenement en daar waar het meeste effect is behaald.
- Alle vragen dienen volledig te worden ingevuld in het online inschrijfformulier.
Zodra u een voorinschrijving doet, ontvangt u hiervoor een inlogcode.
- Per invulveld is er ruimte voor maximaal 1000 karakters (ongeveer 150 woorden), tenzij anders aangegeven.
- Een groot aantal vragen dient te worden beantwoord door de opdrachtgever, eventueel in samenspraak met de organisator.
ALGEMEEN
1. Naam van het evenement, datum van/tot, locatie, plaats en het aantal gasten.
2. Financieel overzicht met minimaal totaalbudget (inclusief barters & sponsoring) en budget per persoon.
3. Geef een korte omschrijving van het opdrachtgevende bedrijf/organisatie; wat voor bedrijf is het en om welke branche gaat het?
4. Wat was binnen uw organisatie de aanleiding voor het evenement?
5. Wat was de hoofddoelstelling van het brand-event en wat waren eventuele subdoelstellingen?
6. Op welke doelgroep(en) richtte het evenement zich?
7. Welke toeleveranciers waren van essentieel belang voor het succes van het evenement?
CREATIVITEIT EN CONCEPT
8. Beschrijf het concept en hoe dit aansloot bij de doelstelling en de doelgroep. (max. 400 woorden)
9. Hoe heeft u de kernwaarden/imago/DNA van uw merk/product/dienst vertaald naar deze merkbeleving?
10. Wat was er in uw ogen onderscheidend aan het concept?
11. Zijn er innovaties ingezet en zo ja: welke, waarom en wat was het effect met het oog op de doelstelling? (max. 150 woorden)
STRATEGISCH EN MEDIAGEBRUIK
12. Welke vormen van media werden in het voortraject, natraject en tijdens het evenement ingezet? En hoe droegen deze bij aan een grotere impact/effect?
13. Waarom is er binnen alle vormen van branding/marketing in dit geval gekozen voor een vorm van live?
14. In hoeverre was het evenement een onderdeel van een communicatie- / marketing traject en welke strategische rol speelde het evenement binnen dat traject?
15. Wat heeft dit live moment gedaan voor uw merk en in hoeverre speelt dit een rol in de toekomststrategie uw merk/bedrijf/organisatie?
EFFECT / IMPACT
16. Welke afspraken zijn er gemaakt (met de opdrachtgever) om de gewenste ROI/ de gewenste gedragsverandering bloot te leggen?
17. Waarom heeft juist dit concept gezorgd voor het gewenste effect?
18. Wat was het resultaat/de impact/het effect?
(Omschrijf hier in maximaal 400 woorden wat het effect/ de impact is geweest van het evenement. Zijn de doelstellingen behaald? Welke resultaten ziet de opdrachtgever? Welke resultaten zijn aantoonbaar?)
Naast het beantwoorden van alle vragen, is de inschrijving pas compleet met het aanleveren van onderstaande documenten:
Bovenstaande documenten dienen online te worden aangeleverd, onder vermelding van CASENAAM>INZENDER>DOCUMENT NAAM, via:
https://www.dropbox.com/request/6Y28vcYshDz6T4fQbRQL
- Dit is slechts een voorbeeld formulier voor één van de categorieën. De vragen komen in grote lijnen overeen maar verschillen per categorie, en zijn toegespitst op het soort evenement (zie categorie omschrijving). Advies vanuit de organisatie: kies de categorie op basis van de hoofdoelstelling van het evenement en daar waar het meeste effect is behaald.
- Alle vragen dienen volledig te worden ingevuld in het online inschrijfformulier.
Zodra u een voorinschrijving doet, ontvangt u hiervoor een inlogcode.
- Per invulveld is er ruimte voor maximaal 1000 karakters (ongeveer 150 woorden), tenzij anders aangegeven.
- Een groot aantal vragen dient te worden beantwoord door de opdrachtgever, eventueel in samenspraak met de organisator.
ALGEMEEN
1. Naam van het evenement, datum van/tot, locatie, plaats en het aantal gasten.
2. Financieel overzicht met minimaal totaalbudget (inclusief barters & sponsoring) en budget per persoon.
3. Geef een korte omschrijving van het opdrachtgevende bedrijf/organisatie; wat voor bedrijf is het en om welke branche gaat het?
4. Wat was binnen uw organisatie de aanleiding voor het evenement?
5. Wat was de hoofddoelstelling van het brand-event en wat waren eventuele subdoelstellingen?
6. Op welke doelgroep(en) richtte het evenement zich?
7. Welke toeleveranciers waren van essentieel belang voor het succes van het evenement?
CREATIVITEIT EN CONCEPT
8. Beschrijf het concept en hoe dit aansloot bij de doelstelling en de doelgroep. (max. 400 woorden)
9. Hoe heeft u de kernwaarden/imago/DNA van uw merk/product/dienst vertaald naar deze merkbeleving?
10. Wat was er in uw ogen onderscheidend aan het concept?
11. Zijn er innovaties ingezet en zo ja: welke, waarom en wat was het effect met het oog op de doelstelling? (max. 150 woorden)
STRATEGISCH EN MEDIAGEBRUIK
12. Welke vormen van media werden in het voortraject, natraject en tijdens het evenement ingezet? En hoe droegen deze bij aan een grotere impact/effect?
13. Waarom is er binnen alle vormen van branding/marketing in dit geval gekozen voor een vorm van live?
14. In hoeverre was het evenement een onderdeel van een communicatie- / marketing traject en welke strategische rol speelde het evenement binnen dat traject?
15. Wat heeft dit live moment gedaan voor uw merk en in hoeverre speelt dit een rol in de toekomststrategie uw merk/bedrijf/organisatie?
EFFECT / IMPACT
16. Welke afspraken zijn er gemaakt (met de opdrachtgever) om de gewenste ROI/ de gewenste gedragsverandering bloot te leggen?
17. Waarom heeft juist dit concept gezorgd voor het gewenste effect?
18. Wat was het resultaat/de impact/het effect?
(Omschrijf hier in maximaal 400 woorden wat het effect/ de impact is geweest van het evenement. Zijn de doelstellingen behaald? Welke resultaten ziet de opdrachtgever? Welke resultaten zijn aantoonbaar?)
Naast het beantwoorden van alle vragen, is de inschrijving pas compleet met het aanleveren van onderstaande documenten:
- Briefing van de opdrachtgever
- URL WeTransfer met maximaal 10 foto’s van het evenement
- URL van de video op Youtube/Vimeo (maximaal 3 minuten)
- MP4 van dezelfde video
Bovenstaande documenten dienen online te worden aangeleverd, onder vermelding van CASENAAM>INZENDER>DOCUMENT NAAM, via:
https://www.dropbox.com/request/6Y28vcYshDz6T4fQbRQL