Relatie- en community events:
Evenementen die een relatie versterken, die van prospects relaties maken, of waar de community rondom het merk/bedrijf wordt uitgebreid
Evenementen die een relatie versterken, die van prospects relaties maken, of waar de community rondom het merk/bedrijf wordt uitgebreid
LET OP:
- Deelname aan de Gouden Giraffe Event Awards is uitsluitend mogelijk door het doen van een voorinschrijving. Vervolgens ontvangt u van de organisatie uw inlogcodes voor uw online inschrijfformulier. Onderstaande vragen zijn dus alleen om u een beeld te geven van wat er zoal in het inschrijfformulier wordt gevraagd.
- Dit is slechts een voorbeeld formulier voor één van de categorieën. De vragen komen in grote lijnen overeen maar verschillen per categorie, en zijn toegespitst op het soort evenement (zie categorie omschrijving). Advies vanuit de organisatie: kies de categorie op basis van de hoofdoelstelling van het evenement en daar waar het meeste effect is behaald.
- Per invulveld is er in het online inschrijfformulier ruimte voor maximaal 1000 karakters (ongeveer 150 woorden), tenzij anders aangegeven.
- Een groot aantal vragen dient te worden beantwoord door de opdrachtgever, eventueel in samenspraak met de organisator.
ALGEMEEN
1. Naam van het evenement, datum van/tot, locatie, plaats en het aantal gasten
2. Financieel overzicht met minimaal totaalbudget (inclusief barters & sponsoring) en budget per persoon.
3. Geef een korte omschrijving van het opdrachtgevende bedrijf/organisatie; wat voor bedrijf is het en om welke branche gaat het?
4. Wat was binnen uw organisatie de aanleiding voor het evenement?
5. Wat was de hoofddoelstelling van het relatie-evenement en wat waren eventuele subdoelstellingen?
6. Op welke doelgroep(en) relaties richtte het evenement zich?
7. Welke toeleveranciers waren van essentieel belang voor het succes van het evenement?
(Deze leveranciers worden bij een eventuele nominatie ook in de spotlights gezet)
CREATIVITEIT EN CONCEPT
8. Beschrijf het concept en hoe dit aansloot bij de doelstelling en de doelgroep.
9. Wat was er in uw ogen onderscheidend aan het concept?
10. Welke touchpoints (hoogtepunten in uw concept) zorgden voor de optimale customer journey van uw gast?
11. Zijn er innovaties ingezet en zo ja: welke, waarom en wat was het effect met het oog op de doelstelling?
STRATEGISCH EN MEDIAGEBRUIK
12. Welke vormen van media werden in het voortraject, natraject en tijdens het evenement ingezet? En hoe droegen deze bij aan een grotere impact/effect?
13. Waarom is er binnen alle vormen van communicatie/relatiemarketing in dit geval gekozen voor een evenement?
14. In hoeverre was het evenement een onderdeel van een communicatie- en/of marketingtraject en welke strategische rol speelde het evenement binnen dat traject?
15. Welke rol speelt het evenement in de toekomststrategie van uw merk/bedrijf/organisatie? (krijgt het event een vervolg, wordt het herhaald, etc)
16. Op welke wijze heeft u input/data van uw bezoekers gebruikt en wat was/is de toegevoegde waarde daarvan voor uw organisatie?
EFFECT / IMPACT
17. Welke afspraken zijn er gemaakt (met de opdrachtgever) om de gewenste ROI/ de gewenste gedragsverandering bloot te leggen?
18. Waarom heeft juist dit concept gezorgd voor het gewenste effect?
19. Wat was het resultaat/de impact/ het effect?
Naast het beantwoorden van alle vragen, is de inschrijving pas compleet met het aanleveren van onderstaande documenten:
https://www.dropbox.com/request/6Y28vcYshDz6T4fQbRQL
- Deelname aan de Gouden Giraffe Event Awards is uitsluitend mogelijk door het doen van een voorinschrijving. Vervolgens ontvangt u van de organisatie uw inlogcodes voor uw online inschrijfformulier. Onderstaande vragen zijn dus alleen om u een beeld te geven van wat er zoal in het inschrijfformulier wordt gevraagd.
- Dit is slechts een voorbeeld formulier voor één van de categorieën. De vragen komen in grote lijnen overeen maar verschillen per categorie, en zijn toegespitst op het soort evenement (zie categorie omschrijving). Advies vanuit de organisatie: kies de categorie op basis van de hoofdoelstelling van het evenement en daar waar het meeste effect is behaald.
- Per invulveld is er in het online inschrijfformulier ruimte voor maximaal 1000 karakters (ongeveer 150 woorden), tenzij anders aangegeven.
- Een groot aantal vragen dient te worden beantwoord door de opdrachtgever, eventueel in samenspraak met de organisator.
ALGEMEEN
1. Naam van het evenement, datum van/tot, locatie, plaats en het aantal gasten
2. Financieel overzicht met minimaal totaalbudget (inclusief barters & sponsoring) en budget per persoon.
3. Geef een korte omschrijving van het opdrachtgevende bedrijf/organisatie; wat voor bedrijf is het en om welke branche gaat het?
4. Wat was binnen uw organisatie de aanleiding voor het evenement?
5. Wat was de hoofddoelstelling van het relatie-evenement en wat waren eventuele subdoelstellingen?
6. Op welke doelgroep(en) relaties richtte het evenement zich?
7. Welke toeleveranciers waren van essentieel belang voor het succes van het evenement?
(Deze leveranciers worden bij een eventuele nominatie ook in de spotlights gezet)
CREATIVITEIT EN CONCEPT
8. Beschrijf het concept en hoe dit aansloot bij de doelstelling en de doelgroep.
9. Wat was er in uw ogen onderscheidend aan het concept?
10. Welke touchpoints (hoogtepunten in uw concept) zorgden voor de optimale customer journey van uw gast?
11. Zijn er innovaties ingezet en zo ja: welke, waarom en wat was het effect met het oog op de doelstelling?
STRATEGISCH EN MEDIAGEBRUIK
12. Welke vormen van media werden in het voortraject, natraject en tijdens het evenement ingezet? En hoe droegen deze bij aan een grotere impact/effect?
13. Waarom is er binnen alle vormen van communicatie/relatiemarketing in dit geval gekozen voor een evenement?
14. In hoeverre was het evenement een onderdeel van een communicatie- en/of marketingtraject en welke strategische rol speelde het evenement binnen dat traject?
15. Welke rol speelt het evenement in de toekomststrategie van uw merk/bedrijf/organisatie? (krijgt het event een vervolg, wordt het herhaald, etc)
16. Op welke wijze heeft u input/data van uw bezoekers gebruikt en wat was/is de toegevoegde waarde daarvan voor uw organisatie?
EFFECT / IMPACT
17. Welke afspraken zijn er gemaakt (met de opdrachtgever) om de gewenste ROI/ de gewenste gedragsverandering bloot te leggen?
18. Waarom heeft juist dit concept gezorgd voor het gewenste effect?
19. Wat was het resultaat/de impact/ het effect?
Naast het beantwoorden van alle vragen, is de inschrijving pas compleet met het aanleveren van onderstaande documenten:
- Briefing van de opdrachtgever
- URL WeTransfer met maximaal 10 foto’s van het evenement
- URL van de video op Youtube/Vimeo (maximaal 3 minuten)
- MP4 van dezelfde video
https://www.dropbox.com/request/6Y28vcYshDz6T4fQbRQL