Partners communicatie en promotie
Effectiviteit en impact
Gouden Giraffe Event Awards 2023 wordt de 6e editie onder de vlag van EventBranche.nl. Vanaf de overname is een heldere koers ingezet: de Gouden Giraffe moet het podium zijn waarop marketing, communicatie en organisatie Nederland ziet wat de impact en het effect van goede eventmarketing en live communicatie is. Dus geen prijs voor het meest creatieve evenement, het meest duurzame event, nee dat zijn de basisvoorwaarden voor de meest impactvolle cases. Hoe vertaalt zich dat in cijfers:
Promotie, communicatie, marketing
EventBranche zorgt voor alle content/ promotie en communicatie voorafgaand, tijdens en na afloop van het evenement. In alle berichtgeving (op EventBranche.nl) rondom de Gouden Giraffe Event Awards worden alle partners meegenomen in een logo footer. In deze footer wordt de locatie meegenomen als hoofdpartner, samen met 2 a 3 andere partijen die ook als zodanig bestempeld kunnen worden. Denk aan partijen als techniek en showproductie. Party Rent is vanaf de eerst editie Gouden Giraffe (onder de vlag van EventBranche.nl, 2015) naamsponsor van de Gouden Giraffe en wordt daarom altijd in het logo getoond.
Social media
Alle berichten worden gepushed in de nieuwsbrief van EventBranche.nl. Alle berichten worden ook doorgeplaatst in de social media van EventBranche.
Aantallen/ bereik
EventBranche.nl soorten berichtgeving
Tickets
2 tickets voor de awardshow 3 april in de Theaterhangaar in Katwijk.
Mailingen
Minimaal 4 keer directe mailing t.b.v. bezoekerswerving, zichtbaarheid partners Bereik 10.000 +
Exposure tijdens de Gouden Giraffe Event Awards
Op narrowcasting worden de uitingen partner meegenomen.
Gouden-Giraffe
Op de website van de Gouden Giraffe partner vermelding.
Marketingfacts
Er wordt ter promotie op marketingfacts altijd een artikel geplaatst in het teken van Learn from the Best. LET OP: er is op deze platforms geen zichtbaarheid voor partners, maar er wordt gelinkt naar de gouden Giraffe website.
Online Magazine Gouden Giraffe 2023
Na afloop van de Gouden Giraffe wordt er een Gouden Giraffe online special gemaakt waarin vanzelfsprekend ook de partners worden meegenomen.
Welke merken doen er zoal mee met de Gouden Giraffe?
Kijk onderaan de homepage voor de deelnemers van afgelopen editie.
Gouden Giraffe Event Awards 2023 wordt de 6e editie onder de vlag van EventBranche.nl. Vanaf de overname is een heldere koers ingezet: de Gouden Giraffe moet het podium zijn waarop marketing, communicatie en organisatie Nederland ziet wat de impact en het effect van goede eventmarketing en live communicatie is. Dus geen prijs voor het meest creatieve evenement, het meest duurzame event, nee dat zijn de basisvoorwaarden voor de meest impactvolle cases. Hoe vertaalt zich dat in cijfers:
- Gemiddeld 40-50 ingeschreven cases, merendeel topmerken, maar soms ook enkele verrassingen
- Een jury die bestaat uit louter corporate marketeers, communicatieprofs en eventprofs met een wetenschappelijke achtergrond.
- De afgelopen twee edities was de locatie met 600 bezoekers tijdens de awardshow uitverkocht. Uniek in de historie: de afgelopen editie was de verdeling branche (bureaus, toeleveranciers etc) en opdrachtgevers 50-50.
- De Gouden Giraffe behoort zelf tot de beste award shows ter wereld, gelet op de BEA World Award.
Promotie, communicatie, marketing
EventBranche zorgt voor alle content/ promotie en communicatie voorafgaand, tijdens en na afloop van het evenement. In alle berichtgeving (op EventBranche.nl) rondom de Gouden Giraffe Event Awards worden alle partners meegenomen in een logo footer. In deze footer wordt de locatie meegenomen als hoofdpartner, samen met 2 a 3 andere partijen die ook als zodanig bestempeld kunnen worden. Denk aan partijen als techniek en showproductie. Party Rent is vanaf de eerst editie Gouden Giraffe (onder de vlag van EventBranche.nl, 2015) naamsponsor van de Gouden Giraffe en wordt daarom altijd in het logo getoond.
Social media
Alle berichten worden gepushed in de nieuwsbrief van EventBranche.nl. Alle berichten worden ook doorgeplaatst in de social media van EventBranche.
Aantallen/ bereik
- EventBranche.nl 14.000 unieke bezoekers per maand
- EvenementOrganiseren.nl, 15.000 unieke bezoekers per maand
- Nieuwsbrief, 10.000 abonnees
- Twitter, 9399 volgers
- LinkedIn, 10.000 leden
- Facebook, 2500 volgers
- Event zelf 650 personen
EventBranche.nl soorten berichtgeving
- Iedere case wordt gepubliceerd in en apart bericht.
- De inschrijver wordt vanzelfsprekend op dit bericht geattendeerd en gestimuleerd dit bericht te delen in eigen netwerk/ social media.
- Publieksprijs (vanaf 6 maart stemmen) worden alle cases wederom gepushed.
- Updates op het programma van de learn from the best the finals. (pitches cases)
- Introductieartikel partners.
- Introductieartikel/ bekendmaking locatie.
- Enquête na afloop van het evenement
- Bekendmaking winnaars.
Tickets
2 tickets voor de awardshow 3 april in de Theaterhangaar in Katwijk.
Mailingen
Minimaal 4 keer directe mailing t.b.v. bezoekerswerving, zichtbaarheid partners Bereik 10.000 +
Exposure tijdens de Gouden Giraffe Event Awards
Op narrowcasting worden de uitingen partner meegenomen.
Gouden-Giraffe
Op de website van de Gouden Giraffe partner vermelding.
Marketingfacts
Er wordt ter promotie op marketingfacts altijd een artikel geplaatst in het teken van Learn from the Best. LET OP: er is op deze platforms geen zichtbaarheid voor partners, maar er wordt gelinkt naar de gouden Giraffe website.
Online Magazine Gouden Giraffe 2023
Na afloop van de Gouden Giraffe wordt er een Gouden Giraffe online special gemaakt waarin vanzelfsprekend ook de partners worden meegenomen.
Welke merken doen er zoal mee met de Gouden Giraffe?
Kijk onderaan de homepage voor de deelnemers van afgelopen editie.